ရြာႀကီး သွ်င္ဥကံၠသမာလာ ( ၁ဝ၄ဝ ခန္႔-၁၁ဝဝ ခန္႔ )
သကၠရာဇ္ ၁ဝ၇၆-ခုႏွစ္တြင္ ရတနာပူရေရႊၿမိဳ႕ေတာ္၌ ေညာင္ရမ္းကု္ိးဆက္ေျမာက္
ျဖစ္ေသာ ေလာကမာရ္ေအာင္ေစတီေတာ္ဒါယကာ တနဂၤေႏြမင္းတရားသည္ ' မဟာသီရိသုဓမၼ
ရာဇာဓိရာဇာ ' ဟူေသာ ဘြဲ႕တံဆိပ္နာမံကုိ ခံယူ၍ မင္းျပဳေတာ္မူသည္။
ထုိမင္းလက္ထက္တြင္ ေရႊယင္ေျမာ္ရြာႀကီးသား ျဖစ္ေသာ ဆရာေတာ္သွ်င္ဥကံၠသ
မာလာသည္ ပါဠိ အ႒ကထာ ဋီကာ က်မ္းဂန္တုိ႔၌ လိမၼာတတ္ကြၽမ္းေတာ္မူသျဖင့္
ထူးခြၽန္ေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္သည္။ ေလာကေရး၊ ရာဇေရးတုိ႔၌လည္း
ကဲေမာက္ကြၽမ္းက်င္ေတာ္မူသည္။
ဆရာေတာ္ သွ်င္ဥကံၠသမာလာသည္ သာသနာေရးဆုိင္ရာ အဆုံးအမကုိ အရုံဂုိဏ္း မွ
ၾသဝါဒခံယူထားသည့္အေလ်ာက္ မိမိတပည့္မ်ားကုိလည္း အ႐ုံဂုိဏ္း၏ ၾသဝါဒအတုိင္း
ဆုံးမေတာ္မူ၏။ ဤသုိ႔ ထူးခြၽန္ေတာ္မူသျဖင့္ တနဂၤေႏြမင္းတရားက မဟာေသနာပတိ
ခန္႔အပ္ ျခင္းခံရေသာ တြင္းသင္းမွဴးႀကီး ေဇယ်ေနာ္ရထာက ေနျပည္ေတာ္အင္းဝသုိ႔
ပင့္ေဆာင္၍ကုိးကြယ္ ထား၏။ ဧရာဝတီျမစ္နား ေရြၾကက္ယက္ဘုရားအနီးတြင္
ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိလည္း ႀကီးက်ယ္ စြာ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းထားေလသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ေနျပည္ေတာ္သုိ႔ ၾ<ြကေရာက္၍ သီတင္းသုံးရာတြင္လည္း
မိမိတပည့္မ်ား အား ယခင္ကနည္းတူ အ႐ုံဝါဒကုိသာ ထင္ရွားစြာ ဆုံးမေတာ္မူသည္။
ဆရာေတာ္အား ကုိးကြယ္သူမွာလည္း ထုိမင္းလက္ထက္တြင္ ထင္ရွား၍
ၾသဇာႀကီးမားသူလည္း ျဖစ္သည္။ မင္းတရား၏ ေယာကၡမေတာ္လည္း ျဖစ္သည္။ ဤသ႔ုိ
အဖက္ဖက္မွ ျပည့္စုံသျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ အ႐ုံဂုိဏ္းဝင္တုိ႔က ဆရာေတာ္အား
ဂုိဏ္း၏ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ တင္ေျမႇာက္ၾကေလသည္။
တစ္ေန႔သ၌ အ႐ုံဂုိဏ္သား ရဟန္းေတာ္မ်ားက သာမေဏတုိ႔ကုိ ရြာဝင္ ရြာထြက္တုိ႔၌
႐ုံေစသင့္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေတာင္ဘီလူးဆရာေတာ္ ႏွင့္ အတင္ဂုဏ္းသား
ရဟန္းေတာ္ မ်ားက တင္ေစသင့္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း အဆုိႏွစ္ရပ္ ျခားနာေနၾကရာ
စကားေခ်ဆုိၾကရ၏။ ဤအယူအဆႏွစ္ရပ္ကုိ အေခ်အတင္ ေျပာဆုိၾကရာတြင္ ဆရာေတာ္
သွ်င္ဥကံၠသမာလာသည္ အ႐ုံဘက္မွ ဦးေဆာင္ေျပာဆုိရေလသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ႏုိင္သည္
႐ႈံးသည္ဟု အဆုံးအျဖတ္ မေပး ႏုိင္ခ့ဲေခ်။
ဆရာေတာ္သည္ မုိး၍ရြာသည့္ ရြာႀကီးသား၊ သက္ငယ္ေက်ာင္းသား ယြန္းေက်ာင္း သား ဟူေသာ တေပါင္အရ ေပၚေပါက္လာသူ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိစမွတ္ရွိသည္။ ေလာက ဓမၼ
ရာဇအေရးတုိ႔၌ ခ်ီးေျမႇာက္ေထာမနာျခင္း ခံရေသာ္လည္း ေရႊယင္ေျမာ္ရြာႀကီးသား
ျဖစ္၍ ဘုရားႏွင့္ စပ္သျဖင့္ အမ်ိဳးညံ့ေသာေၾကာင့္ မင္းတရားႀကီးက
ၾကည္ညိဳေသာ္လည္း ကုိးကြယ္ေတာ္မမူဘဲ တြင္းသင္းမွဴးႀကီး ေဇယ်ေနာ္ရထာအား
ကုိးကြယ္ေစသည္ဟု ဆု္ိသည္။
အခ်ိဳ႕စာတမ္းမ်ားအရကား ေရႊယင္ေျမာ္ရြာႀကီးသား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပညာလုံ ေလာက္စြာ တတ္ေျမာက္ပါလ်က္ ဧကရာဇ္က မကုိးကြယ္သည္မွာ မင္းအားကုိးျဖင့္ လူထြက္မည္စိုး ေသာေၾကာင့္ တိတ္တခုိး ၾကည္ညိဳေတာ္မူသည္။ ဟု အဆုိရွိၾက၏။ ဤအဆုိအရဆုိလွ်င္ ဆရာေတာ္သည္ ေနာင္အခါ၌ လူျပဳေလသေလာဟုလည္း စဥ္းစားဖြယ္ ျဖစ္သည္။
ေဖာ္ျပပါ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရွးေဟာင္းပုရပုိက္တစ္ဆူတြင္ ဝဏၰေဗာဓနအမတ္
စီရင္သည့္ ပါဠိသတ္ စကားလုံးမ်ားကုိလည္းေကာင္း၊ သဒၵဳပပဒေခၚ
သတ္ပုံလကၤာအက်ဥ္းတစ္ပုဒ္ တြင္လည္း ဝဏၰေဗာဓန၊ နာမပညတ္၊ ငါအမတ္လွ်င္၊
ဟူ၍ ေရးဖြဲ႕ထားသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ဆရာေတာ္သည္
ဝဏၰေဗာဓနသတ္အင္းကုိ အမွီျပဳ၍ ဝဏၰေဗာဓနအမတ္ဟူ၍ ထင္ ရွားကာ
မင္းမႈထမ္းလုပ္ေနေလသေလာဟု စဥ္းစားစရာ ရွိေနေပသည္။ ဤကိစၥကုိ ဆက္လက္ ေလ့လာရန္
လုိအပ္ေနေပသည္။ ဝဏၰေဗာဓနသတ္အင္း နိဒါန္းတြင္
စာေဟာင္းတစ္ေစာင္တြင္ကား ဟံသာဝတီေရာက္ မင္းတရားဆရာေတာ္ ျဖစ္ဖူး ေၾကာင္းကုိ ျပဆုိထားသည္။ ဆရာေတာ္၏ အတၴဳပၸတၱိကုိ ဤမွ်သာ ေတြ႕ရေသးသည္။
ဆရာေတာ္ ျပဳစုခဲ့ေသာ က်မ္းမ်ားကား ဝဏၰေဗာဓနမည္ေသာ အင္းေစာက္သတ္ပုံႀကီး၊ ကဝိကဏၭပါလကၤာ၊ ေတာင္ငူမင္းဆုိ ရတုစာေတာ္မ်ားအေျဖ၊ ပညာရွိ မန္က်ည္းက်ပ္ရြာစား၊ မန္က်ည္း ကန္ရြာစားတုိ႔၏ အေမးပုစၧာမ်ားကုိ ေျဖဆုိေသာ ' မန္က်ည္းက်ပ္ရြာစားေလွ်ာက္ထုံး' စသည္တုိ႔ ျဖစ္သတည္း။
ကိုးကား
- ↑ ရဟန္းစာဆိုေတာ္မ်ား အတၳဳပၸတၱိ၊ ေရးသားသူ ဘုန္းႏြယ္(ေရစႀကိဳ)၊ အရွင္ဧသိက(ဘုန္းႏြယ္) စာေပေရာင္ျခည္ေက်ာင္း၊ ေအာင္ေျမသာသူေဌးတိုက္ ေရစႀကိဳၿမိဳ႕။
ဆရာေတာ္ၾကီးးမ်ား၏ ေထရုပၸတၱိမ်ားကို ေတြ႕ရွိသမွ် မွတ္သားကာ ျပန္လည္ မွ်ေ၀ျခင္းျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတို႕အားး ဒါနျပဳရပါလို၏....။....။
0 comments:
Post a Comment