Friday, January 11, 2013

ဆူးတြင္းပစ္ဆရာေတာ္ ( ၆၇၅ ခန္႔-၇၃၅ ခန္႔ )


ဆူးတြင္းပစ္ဆရာေတာ္ဟုလည္းေကာင္း၊ ေပါကၠံဆရာေတာ္ဟုလည္းေကာင္း ေက်ာ္ ၾကားေသာ ဆရာေတာ္ သွ်င္နာဂိတကုိ စစ္ကုိင္းၿမိဳ႕ ေျမာက္ဘက္ သာစည္ရြာတြင္ အသည္ႀကီး တစ္ဦးမွ ေမြးဖြားခဲ့သည္။
ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာ သူငယ္သည္ ေက်ာင္းသြား၍ စာေပသင္ၾကားရန္ အလြန္ပ်င္း ရိသည္။ စာေပသင္ၾကားရန္အတြက္ မိဘမ်ားက အထူဂ႐ုစုိက္၍ တိုက္တြန္းေသာ္လည္း သူငယ္ကား မည္သည့္အခါမွ် ေက်ာင္းသုိ႔ မွန္ကန္စြာ သြားေရာက္ေလ့ မရွိေပ။ ၾကာေသာ္ အသည္ ႀကီးသည္ သူငယ္အား ေနာင္တရစိမ့္ေသာငွာ ဆူးပုံဆူးခ်ဳံတြင္းသုိ႔ ခ်၍ ဆုံးမသည္။ ဤသုိ႔ မွတ္သား ေလာက္ေအာင္ ဆုံးမလုိက္ေသာအခါ သူငယ္သည္ ေၾကာက္လန္႔၍လည္းေကာင္း၊ ေနာင္တရေသာ ေၾကာင့္လည္းေကာင္း အိမ္သုိ႔ မျပန္ေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းမွာပင္ ေနေလေတာ့သည္။
သူငယ္သည္ ေက်ာင္း၌ အေနမ်ားလာေသာအခါ ေက်ာင္း၌ ေပ်ာ္ပုိက္လာ၏။ စာေပ သင္ၾကားလုိစိတ္လည္း ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သွ်င္သာမေဏျပဳ၍ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ စာေပမ်ားကုိ အပတ္တကုတ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေလသည္။ ရဟန္းျပဳေသာအခါ ဘြဲ႕မည္မွာ သွ်င္နာဂိတ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
သွ်င္နာဂိတသည္ ေက်းလက္ေဒသတြင္ စာေပသင္ၾကားရသည္ကုိ အားမရေသးဘဲ အသိအျမင္ ပြင့္လင္းရာျဖစ္ေသာ ပုဂံျပည္သုိ႔ ၾ<ြကေရာက္၍ စာေပမ်ားကုိ သင္ၾကားျပန္ေလသည္။ သွ်င္နာဂိတ စာေပသင္ေသာ စကားေက်ာင္းမမွ ဆရာေတာ္ သွ်င္သုဓမၼမဟာသာမိမေထရ္သည္ ထုိစဥ္က ပုဂံ၌ ေက်ာ္ေစာသူ ျဖစ္သည္။ သွ်င္နာဂိတသည္ ထုိဆရာေတာ္ထံမွ စာေပနည္းနိသ်တုိ႔ကုိ စုံလင္စြာ ရရွိေတာ္မူသည့္အတြက္ စာေပဂုဏ္သတိၱသည္လည္း ပုဂံျပည္၌ အေက်ာ္တေစာ ျဖစ္ေတာ္မူေလသည္။
ထုိအခါ အဖျဖစ္သူ အသည္ႀကီးသည္ သွ်င္နာဂိတ၏ ေက်ာ္ေစာမႈကုိ ၾကားသိရသျဖင့္ မိမိသား ျဖစ္ေလာက္သည္ဟု ေအာက္ေမ့၍ ပုဂံျပည္သုိ႔ လုိက္လာေလသည္။ ေရာက္လွ်င္ ရဟန္း ေတာ္၏ အတိတ္အေၾကာင္းကုိ ေမးျမန္းၿပီး မိမိသားမွန္း သိလွ်င္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္လ်က္ မိမိကုိယ္တုိင္ ဝတ္ျပဳ၍ လုပ္ေကြၽးေမြးျမဴေလသည္။
သွ်င္နာဂိတသည္ ဖခင္ျပဳစု လုပ္ေကြၽးေသာ ဆြမ္းပန္းတုိ႔ကုိ စကားမေျပာ တုဏွိေဘာ ျဖင့္သာ သုံးေဆာင္ေလ့ ရွိ၏။ ၿပီးလွ်င္လည္း မိမိစာကုိသာ ၾကည့္႐ႈဆည္းပူးေနေလ့ ရွိသည္။ တစ္ေန႔ေသာ္ ဖခင္ႀကီးက ဆြမ္းကပ္ရာ၌ ယေန႔ ဆားေပ့ါသည္၊ ဆားငန္သည္ စသည္ျဖင့္ ေျပာဆုိ လာ၏။ ဤသုိ႔ဆုိဖန္မ်ားေသာ္ ဖခင္ႀကီးက အရွင္သည္ ေရွးယခင္က ဆြမ္းလုပ္ေကြၽးလွ်င္ မည္သုိ႔မွ် စကားဆုိေလ့ မရွိ၊ ယခုမူကား အဘယ့္ေၾကာင့္ ေပါ့သည္ ငန္သည္ျဖင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆုိလာပါသနည္း၊ ဟု ေမးျမန္းသည္။
ထုိအခါ သွ်င္နာဂိတက ဖခင္ဒါယကာႀကီး၊ ယခင္တုန္းက စာေပအတြက္ အားျပဳ ေလ့လာေနရသျဖင့္ ေပါျ့ခင္း ငန္ျခင္းစေသာ အရသာမ်ားကုိ ခံယူမေနအားခဲ့ပါ၊ ယခုမူကား စာေပေလ့လာမႈ၌ အေတာ္အတန္ ေက်နပ္ၿပီျဖစ္၍ ကုိယ္လက္အားျဖည့္လုိသျဖင့္ သင့္ျမတ္ေသာ အာဟာရမ်ားကုိ စားသုံးလုိ၍ ျဖစ္ပါသည္၊ ဟု ေျပာၾကားေလသည္။
ဖခင္ႀကီးသည္ ထု္ိစကားကုိ ၾကားသျဖင့္ အရွင့္အမိသည္ ေမွ်ာ္တ၍ ေနေပေတာ့မည္၊ စာေပအတြက္ ေက်နပ္ၿပီဆိုလွ်င္ အရွင့္အမိ၏ အဖူးေမွ်ာ္ခံရန္ ရပ္ရြာသုိ႔ ၾ<ြကေရာက္ေတာ္မူပါဦး၊ ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။ သွ်င္နာဂိတလည္း သေဘာတူသျဖင့္ ဖခင္အသည္ႀကီးႏွင့္ အတူ ပုဂံေနျပည္ ေတာ္မွ မိမိတုိ႔ ရပ္ရြာသုိ႔ ျပန္လာခဲ့ၾကေလသည္။
ထုိအခ်ိန္တြင္ ပင္းယ၌ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာ၏ သားျဖစ္ေသာ ေလးစီးရွင္ေက်ာ္စြာသည္ ထီနန္းအုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ေန၏။ ထုိမင္းသည္ ပင္းယစကား ခုနစ္ေက်ာင္းအနီးတြင္ တင့္တယ္ ခမ္းနားေသာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိ ေဆာက္လုပ္ထား၏။ ေက်ာင္းကုိ 'ေက်ာ္စြာေက်ာင္း'ဟု သမုတ္ထားသည္။ ထုိေက်ာင္းကုိ မည္သူ႕အားမွ် တင္လွဴျခင္း မျပဳဘဲ မင္းတရားက သီလ ဝန္ ဂုဏဝန္မွစ၍ ရဲရင့္တည္ၾကည္ေသာ ပုဂိၢဳလ္မွသာလွ်င္ တက္ေနပါေစ၊ ဟု အမိန္႔ေတာ္ ထုတ္ျပန္ထားသည္။ ထုိအမိန္႔စကားသည္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနေလသည္။ ကာလအတန္ၾကာမွ် တက္ေရာက္ ေနထုိင္သူ မရွိဘဲ ျဖစ္ေနခဲ့၏။
သွ်င္နာဂိတတုိ႔သည္ ပင္းယသုိ႔ ေရာက္ရွိလာၾကသည္တြင္ ဘုရားပုထုိး ရွိခုိးရင္း ၿမိဳ႕ တြင္းသုိ႔ ဝင္ခဲ့ၾက၏။ ေက်ာ္စြာေက်ာင္းႀကီး အနီးသုိ႔ ေရာက္ႀကလွ်င္ ေလးစီးရွင္ေက်ာ္စြာမင္း၏ ဆႏၵကုိ သိရသျဖင့္ ထုိေက်ာင္းႀကီးေပၚသုိ႔ တက္၍ ေနေလသည္။ ထုိ္အေၾကာင္းကုိ အေစာင့္လူ မ်ားက ေက်ာ္စြာမင္းအား ေလွ်ာက္ၾကားၾကကုန္၏။ ထုိအခါ မင္းႀကီးသည္ ပညာအရာ၌ အားထား ရေသာ စတုရဂၤဗလအမတ္ႀကီးအား ေက်ာင္းေပၚ၌ ေနေသာ မေထရ္၏ စာေပဂုဏ္သတၱိတုိ႔ကုိ သြားေရာက္ စုံစမ္းေစေလသည္။
အမတ္ႀကီးသည္ ေက်ာ္စြာေက်ာင္းေပၚသုိ႔ သြားေရာက္၍ သွ်င္နာဂိတအား ပါဠိ အ႒ကတာ ဋီကာက်မ္းဂန္ အရပ္ရပ္တုိ႔မွ ခက္ရာခက္ဆစ္တုိ႔ကုိ ေမးျမန္းေလသည္။ ေမးျမန္းတုိင္း ပင္ မိမိရရ ရွိလွသျဖင့္ ထုိအေၾကာင္းကုိ မင္းႀကီးအား ျပန္ၾကားေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သွ်င္နာဂိတသည္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိ အလွဴခံ ရရွိေတာ္မူ၏။ အဖျဖစ္ေသာ အသည္ႀကီးအား လည္း သူေဌးအရာေပး၍ ခ်ိီိးေျမႇာက္သျဖင့္ ယခုတုိင္ ' သူေဌးရြာ သာစည္ ' ဟု ေခၚတြင္လ်က္ ရွိေလသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ငယ္စဥ္က ဆူးတြင္းသုိ႔ ပစ္ခ်ခံရသည္ကုိ အစြဲျပဳ၍ ဆူးတြင္းပစ္ဆရာ ေတာ္ဟုလည္းေကာင္း၊ ပုဂံၿမိဳ႕မွ အေက်ာ္တေစာျဖစ္၍ ပင္းယသုိ႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ေသာေၾကာင့္ ပုဂံဆရာေတာ္၊ ဝါ- ေပါကံၠဆရာေတာ္ဟုလည္းေကာင္း ေခၚတြင္ထင္ရွားေလသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ပင္းယ၌ သီတင္းသုံးေနေတာ္မူစဥ္ စာသင္သားတုိ႔အတြက္ ' သဒၵ သာရတၴ ဇာလိနီ ' ေခၚ သဒၵါငယ္က်မ္းကုိ ေရးသားေတာ္မူသည္။ ထုိက်မ္းကုိ ျပဳစုရာ၌ ¤င္း၏ ဆႏၵေတာ္ကုိ နိဂုံးဂါထာအမွတ္ ၅၁၆-၌ ဤသုိ႔ ေတာင္းဆုယူထားသည္။

အဟံ၊ ငါသည္။ ဝေ႗သု၊ ဝဋ္ဆင္းရဲတုိ႔၌။ ဝတံၱ-ဝတၱေႏၲာ၊ ျဖစ္သည္ရွိေသာ္။ တိဘ ေဝသု၊ သုံးပါးေသာ ဘဝတုိ႔၌။ ဝုယွံ-ဝုယွေႏၲာ၊ ေမ်ာပါးသည္ရွိေသာ္။ ေရာဂါဒိဝဇၨံ၊ ေရာဂါ အစရွိေသာ အျပစ္ကုိ။ ဝိဟေတာ၊ အထူးသျဖင့္ ေဖ်ာက္ႏုိင္သည္။ ဘေဝယ်ံ၊ ျဖစ္ရလုိ၏။ အရိေမေတၱယ်သခ်ႍ၊ အရိေမေတၱယ်အမည္ရွိေသာ။ ဗုဒၶံ၊ ျမတ္စြာဘုရားကုိ။ ဖုေသမိ၊ ေတြ႕ ရလုိ၏။ ဒါနဥၥ၊ အလွဴကုိလည္း၊ ဒတြာ၊ ေပး၍။ ပိဋကံ၊ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ။ ဓာေရယ်ံ၊ ေဆာင္ ရလုိ၏။
ဆရာေတာ္သည္ ကဗ်ာလကၤာ စီကုံးထုံးဖြဲ႕မႈ၌လည္း ကြၽမ္းက်င္လိမၼာေတာ္မူ၏။ စတု ရဂၤဗလအမတ္ႀကီး ေရးသားေသာ ' ေရႊဘဝါးေတာ္ေအာက္ ' အစခ်ီ ရတုကုိ ေျဖၾကားေသာ 'အ ေထြအေထြ ' ခ်ီ ရတုျဖင့္ ဆရာေတာ္၏ အရည္အေသြးကုိ ေလးစားရ၏။
ေရႊဘဝါးေတာ္ေအာက္ခ်ီရတုသည္ ဆရာေတာ္အား တုိက္႐ုိက္ ေမးေလွ်ာက္ထားေသာ ရတု မဟုတ္ေပ။ စတုရဂၤဗလအမတ္သည္ ေလးစီးရွင္ေက်ာ္စြာမင္း အိမ္ေရွ႕စံဘဝက ဤရတုကုိ အေမးပုစၧာျပဳ၍ ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိရတု၏ မူလအေမးခံ ပုဂိၢဳလ္မွာ ေလးစီးရွင္ေက်ာ္စြာ ပင္ ျဖစ္သည္။ လက္ဝဲေနာ္ရထာ စုေဆာင္းသည့္ စာဆုိေတာ္မ်ား ရတုေပါင္းခ်ဳပ္တြင္ ပင္းယ အမတ္ စတုရဂၤဗလ မင္းကုိ ေမးသည္။ ဟုလည္းေကာင္း၊ ရတုအဆုံးတြင္လည္း ပရမတၴ၌ လည္း ႏွလုံးသြင္းေသာ အေလ့ရွိေသာ အိမ္ေရွ႕မင္းကုိ ကြၽႏု္ပ္ေမး၍၊ ဟုလည္းေကာင္း အမွတ္အသား ရွိေပသည္။
တစ္ဖန္ ထုိရတုကုိ အဘယ့္ေၾကာင့္ ပုဂံဆရာေတာ္က ေျဖၾကားရသနည္းဟူမူ အိမ္ေရွ႕ မင္းသား ေက်ာ္စြာက ထပ္ဆင့္ေလွ်ာက္ထားေသာေၾကာင့္ ေျဖၾကားရျခင္း ျဖစ္သည္။ ေက်ာ္စြာ မင္းသားသည္ အိမ္ေရွ႕စံဘဝႏွင့္ ဟံသာဝတီမွ ပုဂံျပည္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့၏။ ထုိအခါက ဆရာေတာ္သွ်င္နာဂိတမွာ ပုဂံၿမိဳ႕ ေရႊစည္းခုံ ေျခေတာ္ရင္း၌ စာေပပုိ႔ခ်ေနခုိက္ ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ပုိ႔ခ်ေနစဥ္ ရတုပုိဒ္စုံျဖင့္ ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ရတုမွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ျဖစ္သည္။
(ပ) ေရႊဘဝါးေတာ္ေအာက္၊ ကြၽန္၏ေလ်ာက္ျဖင့္၊ မေလွ်ာက္ဝံ့ဝံ့၊ ေလွ်ာက္ဝံ့ဝံ့တည့္၊ ေၾကာက္ ရြံ႕လ်က္ပင္၊ စက္ေရႊစင္ကုိ၊ ထိပ္ျပင္ပန္းႏွယ္၊ ဆင္စံပယ္လ်က္၊ နိကာယ္လုံးစုံ၊ က်မ္းသုံးပုံ ဝယ္၊ အာဂုံညြတ္ညြတ္၊ ပရမတ္ကုိ၊ အထြတ္ဘုန္းခုိင္၊ သိျမင္ႏုိင္က၊ ေက်ာ္လိႈင္ေပါက္ျပ၊ ၾကည့္လကလွ်င္၊ ဘဝသုံးမည္၊ လူနတ္ျပည္၌၊ မည္သည့္ကုသုိလ္၊ ႏိႈင္းဆုိမတန္၊ နိဗၺာန္လက္ လွမ္း၊ နန္းပြင့္ျငမ္းသည္၊ ၊ ရႊင္ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူေစေသာ။ (ဒု) မင္း၏တရား၊ က်င့္ဆယ္ပါးႏွင့္၊ မမွားအယူ၊ နတ္လူပူေဇာ္၊ မင္းရဲေက်ာ္ဝယ္၊ ကြၽန္ေတာ္ ရင္းစစ္၊ အျဖစ္ေရွးဦး၊ ပါခဲ့ဖူးသား၊ ေက်းဇူးလုိက္လွာ၊ မရဏာသန္၊ ေဇာငါးတန္လွ်င္၊ လြန္၍ ခုနစ္၊ အျဖစ္သေဘာ၊ မေဇာေလေကာင္း၊ ေဇာေလေကာင္းတည္း၊ အေၾကာင္းေထြေငၚ၊ တစ္နည္းေသာ္မူ၊ နိေရာ္အထြတ္၊ သမာပတ္ကုိ၊ လူနတ္ျဗဟၼာ၊ ဝင္ေသာခါ၌၊ ခ်မ္းသာျငိမ္းမွ်၊ ခံစားၾကသား၊ ေနဝသညာ၊ နာသညာ(ယတန)ေႏွာင္း၊ ရေကာင္းဘဝင္၊ ဖုိလ္ႏွင့္ပင္တည့္၊ သုိ႔စင္ဟူ၍၊ အယူမသိ၊ ဝိစိကိစၧာ၊ စြန္းသကၤာကုိ၊ Óဏ္ဝါလင္းေျပာင္၊ ထြတ္ဘုန္းေခါင္ သည္၊ ၊ ေပ်ာက္ေအာင္ ေဖ်ာက္ေတာ္မူေစေလာ့။ (တ) နာမ္ႏွင့္ ႐ုပ္ကုိ၊ ေပါင္းခ်ဳပ္ၾ<ြကင္းမဲ့၊ သခ်ၤာဖြဲ႕ေသာ္၊ တစ္ဆယ့္ေလးကိစၥ၊ ဆယ္ဌာနျဖင့္၊ ဒြါရေျခာက္ထပ္၊ ေျခာက္ရပ္အာ႐ုံ၊ ေျခာက္စုံဝိညာဥ္၊ ေျခာက္စဥ္ဝိထိ၊ ဂတိငါးျဖာ၊ ႐ုပ္ေလး ျမႊာႏွင့္၊ ခႏၶာ အာယတနဓာတ္၊ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္၊ ဘဝင္ေဇာစိတ္၊ နိမိတ္မကြာ၊ တဒါရမၼဏ၊ အရထုိထုိ၊ ပုဂိၢဳလ္အျပား၊ ဝါကရားႏွင့္၊ ဘုရားျမတ္မြန္၊ နိဗၺာန္ယူနီး၊ ေျမႀကီးမုိးျပင္၊ ေကာင္း ကင္ႏွ႔ံသ္ိ၊ စုတိေတာ္စိတ္၊ အတိတ္ႏွင္ႏွင္၊ သုံးပါးတြင္၌၊ ဘယ္လွ်င္အာ႐ုံ၊ ျပဳတုံသနည္း၊ ႐ုိက္ၾကည္းေက်ာ္ဟုိး၊ နန္းပြင့္မ်ိဳးသည္၊ ၊ ေျဖ႐ုိးေကာက္ေတာ္မူေစေသာ။ အထက္ပါ ရတုပုိဒ္စုံကုိ ဖတ္႐ႈေသာအခါ ဆုိလုိရင္း အေမးသုံးခ်က္တုိ႔ကုိ ဤသုိ႔ ေတြ႕ရွိရ၏။
၁။ မရဏာသႏၷေဇာသည္ ငါးႀကိမ္မွ လြန္၍ ခုနစ္ႀကိမ္ ေစာေကာင္းသေလာ။ မေစာေကာင္း သေလာ။
၂။ နိေရာဓသမာပတ္ကုိ လူ နတ္ ျဗဟၼာတုိ႔ ဝင္စားၾကေသာအခါ ေအးျငိမ္းခ်မ္းသာမႈကုိ ခံစားလ်က္ ေနဝသညာ နာသညာယတနေဇာ ႏွစ္ႀကိမ္ေစာ၍ နိေရာဓသမာပတ္သုိ႔ ေရာက္ၾကသည့္ေနာက္ သမာပတ္မွ ထေသာအခါ ယခင္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ ေနဝသညာ နာ သညာယတနေဇာေနာင္၌ ရေကာင္းသည့္ ဘဝင္စိတ္ႏွင့္ ဖုိလ္စိတ္တုိ႔သည္ အႀကိမ္မည္မွ် ျဖစ္သည္ကုိ ယုံမွား ေပ်ာက္ပါေစေလာ့။
၃။ ထုိထိုိစိတ္တုိ႔ကုိ ရေသာ ပုဂိၢဳလ္သာမန္ ၂၁၄-ေယာက္တုိ႔ႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရားသခင္၏ နိဗၺာန္ယူခါနီး၌ ျဖစ္ေသာ စုတိေတာ္စိတ္သည္ အတိတ္ကာလခ်ည္းကုိသာ အာ႐ုံျပဳသ ေလာ၊ ကံ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္ဟူေသာ သုံးပါးနိမိတ္သုံးပါးတုိ႔တြင္ အဘယ္ကုိ အာ႐ုံျပဳ ပါသနည္း။
ဆရာေတာ္သွ်င္နာဂိတသည္ အထက္ပါ ရတုပုိဒ္စုံကုိ ဖတ္႐ႈ၍ အထူထူးေသာ က်မ္းဂန္တုိကုိ မၾကည့္ရေသးေသာ္လည္း သင္႐ုိးက်မ္းမ်ားတြင္ ပါသည့္အတု္ိင္း အလ်င္အျမန္ပင္ ေအာက္ပါ ရတုပုိဒ္စုံကုိ ေရးသား၍ ေျဖၾကားလုိက္ေလသည္။
(ပ) အေထြအေထြ၊ ေမးတုိင္းေျဖအံ့၊ ပရေမဘုန္းေခါင္၊ ငါးမာရ္ေအာင္၏၊ မ်ားေျမာင္သံေက်ာ္ ႏႈတ္နက္ေတာ္ကုိ၊ ေရေသာ္အံ့ဖြယ္၊ မုိးထက္ၾကယ္သုိ႔၊ နိကာယ္ငါးအင္၊ အဂၤါကုိးတန္၊ ဓမၼ ခန္ေပါင္း၊ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ က်မ္းကုန္ေအာင္ကုိ၊ မ်ားေျမာင္ေစ့ေရ၊ မေတြ႕ေလလည္း၊ ၾကံေထြအစြမ္း၊ သင္႐ုိးက်မ္းျဖင့္၊ စူးစမ္းဆင္ျခင္၊ Óဏ္ဝင္ေသာေလ်ာက္၊ ပါဌ္ေထာက္အာဂုံ၊ လာတုံမေဖာက္၊ ေျဖ႐ုိးေကာက္အံ့၊ ထြက္ေျမာက္ဘဂဝါ၊ ရဟႏၲာသာမန္၊ ေဇာဟန္မပ်က္၊ ခုနစ္ခ်က္တည့္၊ အသက္ဆုံးစြန္၊ နိဗၺာန္ခႏၶာ၊ ျငိမ္းေသာခါ၌၊ အနိစၥာ ဒုကၡ၊ အနတၱသေဘာ၊ အာ႐ုံေဇာဟု၊ စစ္ေၾကာက်မ္းဂန္၊ ျပ႐ုိးညႊန္သည္၊ ၊ အမွန္မွတ္ေနရာတမုံ႕။ (ဒု) နိေရာဓအထြတ္၊ သမာပတ္ကုိ၊ လူနတ္ျဗဟၼာ၊ ကုိးရာလည္းထား၊ ဘုရားျမတ္စြာ၊ ဝင္ေသာ ခါ၌၊ ခ်မ္းသာျငိမ္းျမ၊ ေနဝသညာ၊ နာသညာေႏွာင္း၊ ရေကာင္းသည္ကုိ၊ အမွန္ဆုိပိန္႔၊ ဖုိလ္ ကားတစ္ခ်က္၊ ဘဝင္တက္မူ၊ ႏွစ္ရက္ျဖင့္သာ၊ အာဝဇၨနာတတ္ေကာင္း၊ အေၾကာင္းဆုိေသာ္ ဝသီေဘာ္ေၾကာင့္၊ ျမတ္ေက်ာ္ဘုရား၊ လ်င္လွ်ားမဆုိင္း၊ ပုိင္းပုိင္းျဖတ္၍၊ မျပတ္ပစၥေဝကၡဏာ၊ သမာပတၱိ၊ ဝိထိမ်ားစြာ၊ ေဇာတိျဖာလ်က္၊ Óဏ္ဝါလွ်ံဖိတ္၊ စိတ္ကုိဟူက၊ စုိးမုိးရ၍၊ ကာလ ၾကာတင္၊ ဘဝင္ေထြေထြ၊ မက်ေပတည္း၊ တစ္ေထြလ်င္ပါ၊ ပေစၥကာဗုဒၶ ၊ သာဝကအား၊ ျခားတုံသုံးခ်က္၊ ဘဝင္ထက္မွ၊ တက္အံ့မေနာ၊ ဝိထိေဇာသည္၊ ၊ သေဘာမွန္ေပစြာတမုံ႔။ (တ) အံ့ၿခီးၾကား၍၊ တရားသံေဝ၊ ရကုန္ေစေလာ့၊ ျမဳေတထြန္းဝင္း၊ သုံးလူ႕မင္းမူ၊ သံညင္း ျဖားေယာင္း၊ တရားေမာင္းျဖင့္၊ တစ္ေသာင္းစၾကဝဠာ၊ တုိက္မ်ားမွာက၊ လာတုံလူနတ္၊ ပရိ သတ္ကုိ၊ ေခ်ခြၽတ္ေဆာင္ေဆာင္၊ မဂၢင္ေဖာင္ျဖင့္၊ ေရာက္ေအာင္နိဗၺာန္၊ ပုိခဲ့ညြန္မွ၊ မလြန္ငါ သာ၊ အနိစၥာကုိ၊ ကုႆိႏၷာ႐ုံ၊ အင္ၾကင္းစုံ၌၊ ဝင္တုံမ်ားေထြ၊ ကုေဋထက္ဝန္း၊ သုံးသန္းေျခာက္ သိန္း၊ စက္ေမြ႕ကိန္းေသာ္၊ ႐ႈမိန္းသမာပတ္၊ ဝင္စမွတ္တည္း၊ လူနတ္ျဗဟၼာ၊ အာကာမုိးျပင္၊ ေကာင္းကင္မဆံ့၊ ပူေဇာ္အံ့လ်က္၊ အလႊံ႕ရံပတ္၊ တုိ႔ေစာထြတ္လွ်င္၊ မခြၽတ္နိဗၺာ၊ ဝင္ေသာခါ ၌၊ အနိစၥာ ဒုကၡ၊ အနတၱသာ၊ စ်ာန္အဂၤါကုိ၊ ပစၥေဝကၡဏာသေဘာ၊ လ်င္ငါးေဇာမွ၊ တိတ္ ေတာေနာင္တြန္၊ မစၥဳမာရ္ကုိ၊ လြန္ခဲ့ေက်ာ္ဘိ၊ စုတိေတာ္စိ္တ္၊ အတိတ္ႏွင္ႏွင္၊ သုံးပါးတြင္မူ၊ ထင္၏တစိ၊ ဂတိနိမိတ္၊ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ၊ ယူေနေသာ့ခါ၊ တုသိတာမွ၊ ပဥၥာေလာကန၊ ၾကည့္ၿပီးမွလွ်င္၊ ဘဝေျပာင္းလာ၊ ဤေၾကာင္းခ်ာကုိ၊ ပညာရွိေထြ၊ ၾကံမိေစေလာ့၊ သေႏၶဘ ဝင္၊ သုံးအင္စုတိ၊ တူဘိအာ႐ုံ၊ ျပဳတုံမခြၽတ္၊ ပရမတ္လည္း၊ ၊ ေဟာမွတ္ဧကန္သာတမုံ႕။
ဆရာေတာ္၏ ရတုသုံးပုိဒ္ကုိ ေလ့လာလွ်င္ အေမးသုံးခ်က္ကုိ ခြဲျခားေျဖဆုိထားေသာ အေျဖသုံးခ်က္ကုိ ေတ႔ရေပမည္။
၁။ ရဟႏၲာတုိ႔သည္ သာမန္အားျဖင့္ ဘဝထြက္ေျမာက္သည့္အခါ ေဇာဟန္ပန္မပ်က္ ခုနစ္ ခ်က္ပင္တည္း။ ဤသုိ႔ ပရိနိဗၺာန္ စံယူရာတြင္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱဟူေသာ လကၡဏာ ေရးသုံးပါးကုိ အာ႐ုံေစာေၾကာင္း က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ ညႊန္ျပသည္။
၂။ လူနတ္ျဗဟၼာႏွင့္ လူနတ္ျဗဟၼာတုိ႔၏ ကုိးကြယ္အားထားရာ ျဖစ္ေသာ ဘုရားရွင္သည္ နိေရာဓသမာပတ္မွ ထေသာအခါ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာစြာ ခံစားလ်က္ ေနဝသညာ နာသ ညာယတနေဇာေနာင္ ရေကာင္းေသာ စိတ္ကုိ အမွန္ဆုိရေသာ္ ဖုိလ္စိတ္ (အရဟတၱဖုိလ္ စိတ္) တစ္ႀကိမ္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေနာက္ ဘဝင္တက္ေသာအခါ ဘဝင္ႏွစ္ႀကိမ္ က်သည္။ ထုိ႔ ေနာက္ အာဝဇၨန္းတက္၍ ပကတ္ိအေျခသုိ႔ ေရာက္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ေလ့လာျခင္း ရွိသည္၏အျဖစ္၊ စြမ္းႏုိင္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္တုိ႔သည္ ဘဝင္အျဖစ္ျမန္သည္။ အခ်ိန္ကာလၾကာေအာင္ ဘဝင္မျပတ္ က်မေနေပ။ ပေစၥကဗုဒၶႏွင့္ တပည့္သားသာဝက စေသာ အျခားပုဂိၢဳလ္တုိ႔ကား ေနဝသညာ နာသညာယတနေဇာေနာင္ ဖုိလ္တစ္ႀကိမ္က် သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဘဝင္တက္ေသာအခါ ဘဝင္သုံးႀကိမ္ က်ၿပီးမွ ပကတိအေျခသုိ႔ ေရာက္၏။
၃။ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ စုတိေတာ္စိတ္သည္ ဂတိနိမိတ္ တစ္စိတ္ကုိပင္ အာ႐ုံျပဳသည္။ ဤ၌ ဘုရားရွင္သည္ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ ယူသည့္ အခါ တုသိတာနတ္ျပည္မွ ၾကည့္ျခင္းႀကီး ငါးပါးကုိ ၾကည့္ၿပီး ဘဝေျပာင္းလာသည့္အေၾကာင္း အခ်ဳပ္ကုိ ပညာရွိတုိ႔ အေထြအထူး ၾကံမိသင့္သည္၊ အဘိဓမၼာနိယာမ သေဘာအရ ပဋိသေႏၶစိတ္၊ ဘဝင္စိတ္၊ စုတိ္ိ္စိတ္တုိ႔ သည္ ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦး၏ တစ္ခုတည္းေသာ ဘဝ၌ အာ႐ုံတူသည္သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္၏ စုတိေတာ္စိတ္သည္ ဂတိနိမိတ္ကုိပင္ အာ႐ုံျပဳသည္ဟု ဆုိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ေဖာ္ျပပါ အဘိဓမၼာ ေမးခြန္းမ်ား ျဖစ္ေသာ ရတုပုိဒ္စုံမ်ားသည္ ျမန္မာစာေပသမုိင္း တြင္ ေရွးဦးေပၚေပါက္လာေသာ ရတုလက္ရာမ်ား ျဖစ္သည္။ ေရွးဦးေခတ္ ရတုလက္ရာမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ေဝါဟာရအႏုအလွတုိ႔ျဖင့္ ေသသပ္စြာ ဖြဲ႕ဆုိထားေသာေၾကာင့္ ကဗ်ာစာေပသမုိင္း တြင္ ခန္႔ထည္စြာ တည္ရွိေနေလသည္။

ကိုးကား
  1. ရဟန္းစာဆိုေတာ္မ်ား အတၳဳပၸတၱိ၊ ေရးသားသူ ဘုန္းႏြယ္(ေရစႀကိဳ)၊ အရွင္ဧသိက(ဘုန္းႏြယ္) စာေပေရာင္ျခည္ေက်ာင္း၊ ေအာင္ေျမသာသူေဌးတိုက္ ေရစႀကိဳၿမိဳ႕။ 

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာေတာ္ၾကီးးမ်ား၏ ေထရုပၸတၱိ မ်ားကို ရွာေဖြကာတင္ျပျခင္းျဖင့္
ေက်းဇူးဆပ္နိဳင္ၾကပါေစ....ကုဒိုလ္ဒါနျပဳနိဳင္ၾကပါေစ...

ေအာင္ေအာင္(မကစ)
www.ledimyethar.com
www.depelyin.co.cc

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management