ပန္းခင္းလမ္းေပၚမွ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ပါ
ဘိကၡဳဓမၼပိယ (USA)။ ေအာက္တိုဘာ
၂၆၊ ၃၀၂၂
ယခုရက္မ်ားအတြင္း
ျမန္မာယဥ္ေက်းမွုနဲ့ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို မ်ားမ်ားေတြးမိတယ္။ ၾကီးက်ယ္ခန္းနား
လွတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးေတြ၊ ရိပ္သာၾကီးေတြကို တည္ေထာင္သြားေတာ္မူၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအေၾကာင္း၊
သူတို့ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တဲ့ သူတို့ရဲ့အနာဂတ္ခရီး။ ျမို့ျပျပည္ရြာမ်ားကို တည္ေဆာက္သြားၾကတဲ့
ရွင္ဘုရင္မ်ားနဲ့ နိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ မ်ားအေၾကာင္း၊ သူတို့ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တဲ့ သူတို့ရဲ့အနာဂတ္ခရီး-စတဲ့့
အေတြးေတြက စံုေနတယ္။
ျဖစ္ရပ္စံုတဲ့ ဤလူဘံုမွာ ေတြးမယ္ဆိုရင္
အေတြးေတြက တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚၾကီးျဖစ္မွာ။ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားထည္၀ါတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမ်ား၊
ရိပ္သာၾကီးမ်ားကို တည္ေထာင္သြားေတာ္မူၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားရဲ့ အေတြးအျမင္ေတြက ဘယ္သို့ရိွပါလိမ့္။
ဒီေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမ်ား၊ ဒီရိပ္သာၾကီးမ်ားရဲ့ အနာဂတ္အေရးေတြးကို ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ဘယ္လိုစဥ္းစားၾကပါလိမ့္။
သူတို့အတြက္ေပေလာ။ သာသနာေတာ္အတြက္ေပေလာ။ ေနာင္လာေနာက္သားေတြအတြက္ေပေလာ။ စဥ္းစားမိလို့ပါ။
ေနာက္ျပီး သူတို့က ပန္းပို်းသူေတြလား။ ပန္းခူးသူေတြလား။ စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။
အတၱနဲ႔တိုက္တဲ့ တိုက္ပြဲ
လူတိုင္းရဲ့ဘ၀မွာ
ေလာကဓံဆိုတဲ့ တိုက္ပဲြေတြကို ရင္ဆိုင္ၾကရတယ္။ ေရွာင္ကြင္းမရလို့ ဒီတိုက္ပဲြေတြမွာ ပါ၀င္
ဆင္နဲႊၾကရတယ္။ လူ့ပတ္၀န္းက်င္နဲ့ဆိုင္တဲ့ေလာကဓံေတြ၊ ဘ၀အေရးနဲ့ ဆိုင္တဲ့ေလာကဓံေတြ၊ လြတ္လပ္မွ်တမွုမရိွလို့
အခြင့္အေရးေတြေတာင္းဆိုရတဲ့ေလာကဓံေတြ၊ အားရိွအားမဲ့ၾကားမွာ အားျပိုင္ရတဲ့ေလာကဓံေတြ၊
ကိုယ္က်င့္သိကၡာနဲ့ ဆိုင္တဲ့ေလာကဓံေတြ၊ ရင္ဆိုင္ရတဲ့ေလာကဓံတိုက္ပဲြေတြက အမ်ားသား။ ဒီတိုက္ပဲြေတြမွာ
လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အားနဲ့၊ မာန္နဲ့၊ ဇဲြနဲ့၊ လံုးလနဲ့၊ ဘ၀တိုက္ပဲြေတြကို ဆင္နဲြခဲ့ၾကလို့
ေအာင္ပဲြအလီလီ ခံနိုင္ခဲ့ၾကတယ္။
နိုင္ငံေရး နယ္ပယ္မွာလဲ အက်ဥ္းစံဟီရိုးမ်ားဟာ
ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ လြတ္ေျမာက္ျခင္းနဲ့ လြတ္လပ္ျခင္းဆိုတဲ့ ေအာင္ပဲြကို ခံယူနိုင္ခဲ့ၾကတယ္။
ငယ္ရြယ္သူမ်ားမွာဆိုရင္လဲ ဂုဏ္တံတိုင္းေတြျခံရံထားျပီး
မာနတို့၊ အတၱတို့ဆိုတဲ့ အေစာင့္ေတြ ထူထဲစြာခ်ထားတဲ့ လူအဆင့္အတန္းလို့ဆိုနိုင္တဲ့ စံနန္းအိမ္ၾကီးမ်ားကို
ေက်ာ္ျဖတ္ျပီး ပိုင္ဆိုင္လိုသူကို ဇြတ္အတင္း ထုတ္ယူနိုင္ခဲ့တဲ့ စြန့္စားမွုမို်းေတြဟာလဲ
လူငယ္လူရြယ္တို့ရဲ့ လူတန္းစားတိုက္ပဲြလို့ဆိုရမွာပဲ။
မိသားစုရိွသူမ်ားမွာ ဆိုရင္လဲ စံနန္းအိမ္ၾကီးေတြနဲ့အျပိုင္
ကိုယ့္ရဲ့အိုးပိုင္၊ အိမ္ပိုင္ေတြျဖစ္ေအာင္ အံကိုခဲ၊ လက္မ်ားကို ခိုင္ခိုင္တဲြလွ်က္
သားသမီးေတြရဲ့ ဘ၀ေရွ့ေရးအတြက္ ဘ၀တိုက္ပဲြမ်ားကို မညီးမျငူ ဆင္နဲႊနိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့
သူတို့လဲ ေအာင္ပဲြအဆင့္ဆင့္ ရခဲ့ၾကတာပဲမဟုတ္လား။
တိုက္ပဲြေတြအလီလီ
ေအာင္နိုင္လာခဲ့ျပီး၊ ကိုယ့္ထီး၊ ကိုယ့္နန္း၊ ကိုယ့္စံနန္း(အိမ္)ေတြနဲ့ အသီးသီးေနနိုင္
လာၾကတဲ့အခါမွာေတာ့ သူတို့အာလံုး အရံွုးေတြနဲ့ ရင္ဆိုင္ၾကရေတာ့တယ္။ ကိုယ္ပိုင္ဘ၀နဲ့ဆိုင္တဲ့
ေလာကဓံတိုက္ပဲြ ေတြမွာ ရံွုးမွန္းမသိ ရံွုးၾကရေတာ့တယ္။ အတၱမာနရဲ့သားေကာင္၊ တဏွာေလာဘရဲ့ေက်းကြ်န္ေတြ
ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ကုန္ၾကရေတာ့တယ္။ ဒီအခါမို်းမွာ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚနိုင္စြမ္းေတြမရိွေတာ့ပဲ
အ၀ိဇၨာရဲ့အေမွာင္ထုေအာက္မွာ မဟာသူရဲေကာင္းၾကီးေတြရဲ့ဘ၀ဟာ အခု်ပ္ေနွာင္ဘ၀ေတြထဲ ေရာက္မွန္းမသိ
ေရာက္ၾကရေတာ့တယ္။
ဟိုအရင္ အခါမ်ားကဲ့သို့ မိမိမွာ အားအင္ရိွ၊
မရိွ စမ္းသပ္တဲ့အေနနဲ့ အတၱဟိတ (ကိုယ့္ကို်းစီးပြား) အကို်းစီးပြားနဲ့ ပရဟိတ (သူတစ္ပါးအကို်းစီးပြား)
အကို်းစီးပြား ဒီစစ္ပဲြနွစ္ခုကို စိန္ေခၚတိုက္ခိိုက္ၾကည့္တယ္။ ရွင္ဘုရင္ဆိုေတြလဲ က်ရံွုးတယ္။
တိုင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္ဆိုသူေတြ၊ တိုင္းျပည္ရဲ့ဟီးရိုးဆိုသူေတြ၊ အိမ္ရဲ့အရွင္သခင္ဆိုသူေတြအားလံုး
ဒီအတၱစစ္ပဲြမွာပဲ က်ဆံုးခဲ့ၾကရတယ္။ အရာအားလံုးဟာ ငါ့အတြက္၊ ငါ့မိသားစုအတြက္၊ ငါ့ဖို့၊
ငါ့မိသားစုဖို့။ ထိုမွတစ္ပါး အျခားမရိွ နိုင္ေတာ့ျပီမဟုတ္လား။ တခို့်မ်ားဆို ဒီစစ္ပဲြမို်းကို
ဆက္မတိုက္လိုေတာ့ပဲ ငါရံွုးပါျပီလို ေၾကြးေက်ာ္ျပီး၊ လံုးလံုးၾကီးကို လက္နက္ခ်၊ အရံွုးေပးလိုက္ေတာ့တယ္။
တကယ္ေတာ့ ပိုက္ကြန္တြင္းမွာ ဖမ္းမိေနတဲ့ငွက္မ်ားဥပမာလိုပဲ။
ပိုက္ကြန္ တြင္းမွ လြတ္ေျမာက္နိုင္တဲ့ငွက္ဆိုတာ တစ္ေကာင္စ၊ နွစ္ေကာင္စေလာက္သာ ရိွနိုင္သလို၊
အတၱဟိတဆိုတဲ့စစ္ပဲြမွ လြတ္ေျမာက္နိုင္သူမ်ားဟာလဲ တစ္ေယာက္စ၊ နွစ္ေယာက္စပဲရိွေပလိမ့္မယ္။
မဟာသူရဲေကာင္းၾကီးတို့ရဲ့ က်ဆံုးခိ်န္ ဆိုတာ ဒီအခိ်န္မို်းပဲလား၊ သူရဲ့ေကာင္းတို့ရဲ့
အေမွာင္တိုင္းျပည္ဆိုတာဟာလဲ ဒါမို်းပဲလားလို့ စဥ္းစားမိပါရဲ့။
ပရဟိတစစ္ေျမျပင္မွာ
ေအာင္နိုင္သူ သူရဲေကာင္းၾကီးမ်ားလို့ သမိုင္းတြင္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိုလ္ေတြကေတာ့ ဘုရားေလာင္းေတြလို
ထူးျခားျမင့္ျမတ္တဲ့ပုဂၢိုလ္ထူးမ်ား။ ရာဇ၀င္တြင္ခဲ့တဲ့ အမ်ားအကို်းျပု ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကို
အားသြန္းခြန္စိုက္ ျပုသြားၾကတဲ့ အေသာကလို မင္းတရားမို်း၊ အေနာ္ရထာလို မင္းတရားမို်း၊
ယေန့မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ထင္သာျမင္သာရိွလွတဲ့ ထိုင္းဘုရင္ဘူမိေဘာလို ရွင္ဘုရင္မို်း၊
ဒီလိုပုဂၢိုလ္မို်းေတြပါ။ သူတို့ရဲ့ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားဟာ
ျပည္သူေတြအတြက္ အကို်းေက်းဇူးေတြျဖစ္ထြန္းလို့ ''ရွင္ဘုရင္ၾကီး သက္ေတာ္ရာေက်ာ္ရွည္ပါေစ''
ဆိုတဲ့ ေမတၱာပို့ ဆုေတာင္းသံေတြဟာ မိုဃ္းခု်န္းသံမွ် ဘ၀ဂ္ထိေအာင္ ပံ့်ဟီးေနခဲ့့တယ္။
အတၱဟိတနဲ့ ပရဟိတစစ္ပဲြမွာ ပရဟိတ စစ္ပဲြကို နိုင္ေအာင္နဲြနိုင္သူက နည္းပါးလြန္းေနေတာ့
ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကို ကိုယ္ကို်းမဖက္ ေဆာင္ရြက္ေနသူေတြကို ခီ်းျမွင့္တဲ့ နိုဘယ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆု
(Nobel Peace Prize)
ဆိုတာမိ်ဳးေတြဟာလဲ ေခတ္သစ္ကမၻာမွာ ေပၚထြန္းလာ ခဲ့တယ္။ အတၱဟိတသမားမ်ားက မ်ားျပားလြန္းေနေတာ့
ကမၻာလူသားမ်ားအလယ္မွာ ပရဟိတစိတ္ထားရိွသူတို့ရဲ့ ေက်းဇူးဂုဏ္ဆိုတာ ဒါမို်းပါလို့ ျပည္သူေတြကို
သိၾကားေစျခင္းပါ။
ေက်ာင္းတိုက္ၾကီး၊ ရိပ္သာၾကီးေတြ
ဘာလဲ၊ ဘယ္လဲ
ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမ်ား၊
ရိပ္သာၾကီးမ်ားကို တည္ေထာင္သြားေတာ္မူၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီမ်ား (သံဃာေတာ္ မ်ား)နွင့္ သူတို့ရဲ့သာသနာေရး
အခန္းက႑မ်ားကို မွ်မွ်တတ သံုးသပ္တင္္ျပပါရေစ။ ေလာကမွာ လမ္းနွစ္လမ္းရိွတယ္။ ခေရာင္းလမ္းနဲ့
ပန္းခင္းလမ္း။ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတို့ဆိုတာ ကိုယ္ရဲ့ေနာက္လိုက္ငယ္သားမ်ားကို ျဖစ္နိုင္ရင္
ပန္းခင္း လမ္းေပၚမွာပဲ ေလွ်ာက္လမ္းေစခ်င္ၾကတယ္။ ဒါဟာ သူတို့ရဲ့ မြန္ျမတ္တဲ့ေစတနာလို့ဆိုရမွာပါ။
ဒါေၾကာင့္ သူတို့ ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးေတြတည္တယ္။ ေက်ာင္းၾကီးေတြေဆာက္တယ္။
ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးေတြတည္တဲ့အခါမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္
နွစ္မို်းနဲ့ တည္ၾကတာကို ေတြ့ရတယ္။ တခို့်ဆရာေတာ္ၾကီးက ကိုယ့္ေက်ာင္း၊ ကိုယ့္တိုက္တာမ်ား
ၾကီးပြားတိုးတက္ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကတယ္။ တခို့်က သာသနာ့အေဆာက္အဦးမ်ား တိုးတက္ၾကီးပြားေဆာင္ရြက္ၾကတာကိုေတြ့ရတယ္။
အဲဒီလို အားထုတ္ၾကတဲ့ အခါမွာ တစ္ခို့်ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက
အေမွ်ာ္အျမင္က်ယ္က်ယ္နဲ့ တပည့္မ်ားကို သည္းခံျပီး ေမြးၾကတယ္။ ရလာတဲ့လာဘ္လာဘမ်ားကို
တပည့္မ်ားနဲ့အတူ မွ်ေ၀သံုးစဲြတယ္။ ပညာေရးေတြ ထူးထူးခြ်န္ခြ်န္ ျဖစ္ေအာင္ သင့္ေတာ္တဲ့စာသင္တိုက္ၾကီးမ်ားသို့
ပို့ေဆာင္အပ္နံွေပးတယ္။ ေခတ္သမိုင္းက ေတာင္းဆိုလာတဲ့ ဘာသနၱရ ပညာရပ္မ်ား တတ္ေျမာက္နိုင္ဖို့
နိုင္ငံရပ္ျခား၊ တိုင္းျပည္မ်ားသို့ သင့္ေတာ္တဲ့တပည့္ရဟန္းမ်ားကို ပို့ေဆာင္ေပးတယ္။
ဒီလို ခီ်းေျမာက္မွုေတြကိုျပုတယ္။ တပည့္မ်ားအေပၚမွာထားရိွတဲ့ သူတို့ရဲ့ ေမတၱာေစတနာေတြဟာ
အေမတစ္ေယာက္၊ အေဖတစ္ေယာက္ရဲ့ ကရုဏာမို်းပါ။ ဆရာသမားမ်ားရဲ့ခီ်းေျမာက္မ်ားကို မရခဲ့ၾကတဲ့
အတူေနတပည့္ သူငယ္ခ်င္းျခင္းမ်ားကို ေတြၾကတဲ့အခါ သူတို့ဘ၀ေတြဟာ ပညာေရး၊ လူမွုေရးကအစ
အစစအရာရာ ဘယ္ေလာက္ ကြာျခားေနတယ္ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္သိၾကရတာ။ စဥ္းစားနိုင္ဖို့ပါ။
တစ္ခို့်ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကေတာ့
မိမိတို့မွာ ပစၥည္းဥစၥာမ်ား ပိုလံွ်ေနေအာင္ ေပါမ်ားေနေသာ္လည္း ပညာေရးစသည္မ်ားမွာ အေမွ်ာ္အျမင္အားနည္းျခင္း။
ေခတ္အျမင္မ်ားအားနည္းျခင္း-စတဲ့ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ တပည့္မ်ားရဲ့ ပညာေရးမွာ စိတ္၀င္စားမွု
အားနည္းေနတတ္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းတိုက္မွာပဲ မရိွအတူ၊ ရိွအတူအေနမို်းနဲ့ အတူေနေစျပီး၊ သင့္ေတာ္တဲ့
စာသင္တိုက္ၾကီးမ်ား၊ ကမၼ႒ာန္းရိပ္သာမ်ား၊ နိုင္ငံရပ္ျခားတိုင္းျပည္မ်ားသို့ ဘာသနၱရစာေပ
မ်ားကို သြားေရာက္၍ ပညာသင္ၾကားနိုင္ရန္ အားေပးျခင္း၊ ေထာက္ပံ့ကူညီျခင္းမ်ား၌ စိတ္မ၀င္စား
နိုင္ၾကေပ။
အေမြဆက္ခံေရးကိစၥမို်း၌လဲ ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးကို
ထိန္းသိမ္းနိုင္မဲ့ ပညာျပည္၀တဲ့တပည့္ၾကီးမ်ား မရိွၾက၍ ေက်ာင္းၾကီး၊ ကန္ၾကီးေတြကၾကီးၾကီး၊
အေမြအနွစ္ေတြကမ်ားမ်ား၊ တပည့္မ်ားရဲ့ ပညာအရည္အခ်င္းမ်ားက နည္းပါးဆိုေတာ့ အေမြ ဆက္ခံနိုင္မဲ့့သူနဲ့
ၾကီးမားတဲ့ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးေတြၾကားမွာ ဂုဏ္နဲ့ဂုေဏး မမွ်တနိုင္ေအာင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဒီအေရးေတြးကို ျမင္ေတာ္မူလို့ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက
ပညာအရည္အခ်င္းရိွတဲ့ ပုဂၢိုလ္မ်ားကို ေခၚယူထားျပန္ေတာ့လဲ ေနာက္မွေပါက္တဲ့ ေရႊၾကာမို်းမို့
လက္ရိွတပည့္မ်ားရဲ့စိတ္ထဲမွာ ဘုရားလက္ထက္က ဆနၵမေထရ္ရဲ့စိတ္ဓာတ္ကို အတုယူထားၾကေလသလားမသိ
ငါ့ဆရာ၊ ငါတို့ေက်ာင္းရယ္လို့ အထင္ေရာက္ေနခဲ့ၾကတယ္။ ေက်ာင္းတိုက္ကို အုပ္ခု်ပ္နိုင္တဲ့အရည္အခ်င္း
ရိွတဲ့ပုဂၢိုမ်ားကို ဘယ္လိုနည္းနဲ့မွ လက္မခံနိုင္ေအာင္ျဖစ္ေနခဲ့ၾကတယ္။ မေထရ္ငယ္၊ မေထရ္ၾကီးတို့ရဲ့ၾကားမွာ
ေလာကဓံ တိုက္ပဲြေတြ ျပင္းထန္လာမဲ့အေျခအေနမ်ားရိွလာေတာ့ ပညာအရည္အခ်င္းရိွတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ
လာလမ္းအတိုင္း ျပန္လွည့္ခဲ့ၾကတယ္။
တကယ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ၾကီးက်ယ္ခန္းနားထည္၀ါတဲ့
ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမ်ား၊ ရိပ္သာၾကီးမ်ားဟာ နိုင္နိုင္နင္းနင္း အုပ္ခု်ပ္နိုင္စြမ္းမရိွတဲ့
တပည့္သံဃာေတာ္မ်ားရဲ့လက္ထဲသို့ ေရာက္ရိွသြားၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ရတဲ့ကိစၥမို်းမွာ
ဦးေဆာင္သံဃာေတာ္မ်ားနဲ့ ဒကာ ဒကာမမ်ားရဲ့ ပေယာဂေတြလဲ မကင္းနိုင္ဘူးလို့ ဆိုရမွာပါ။
ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမ်ား၊
ရိပ္သာၾကီးမ်ားကို စီမံနိုင္ခြင့္ရိွတဲ့ ဆရာေတာ္မ်ား၊ မိဘဘိုးဘြား အစဥ္အဆက္ ကိုးကြယ္လာၾကတဲ့
ဒကာ ဒကာမအမ်ားစုဟာ သနားၾကင္နာတဲ့ကရုဏာစိတ္ကို အေျခခံထားၾကတာဆိုေတာ့ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးမ်ားရဲ့
အရိုက္အရာကို အေမြခံနိုင္တဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ရွာေဖြရၾကတဲ့အခါ အရည္ခ်င္းရိွရိွ၊
မရိွရိွ မိမိတို့နဲ့နီးစပ္ရာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္တတ္ၾကတယ္။
သံေယာဇဥ္စိတ္၊ သနားၾကင္နာစိတ္၊ ရင္းနီွးစိတ္နဲ့
ထိုရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကိုပဲ ၾကီးက်ယ္ခန္းနားတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးေတြကို အပ္နံွခဲ့ၾကတယ္။
ေက်ာင္းတိုက္ၾကီး ေတြကၾကီးမား၊ အေဆာက္အဦးေတြကမ်ားျပား၊ အုပ္ခု်ပ္နိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ကနည္းပါး၊
ဘာေျပာေကာင္း မလဲ မၾကာမီမွာပဲ ခန္းနားၾကီးက်ယ္တဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးေတြဟာ မထိမ္းနိုင္၊
မသိမ္းနိုင္ျဖစ္ျပီး ပ်က္စီးကုန္ေတာ့တယ္။
တစ္ခါက ဒီေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမ်ားရဲ့အေရးကို
''ေက်ာင္းငယ္ေတြကို စုေပါင္းျပီး တစ္ျမို့မွာ ေက်ာင္းၾကီးတစ္ေက်ာင္းထဲ ျပုလုပ္လို့မရဘူးလား''ဆိုတဲ့
ဒကာၾကီးတစ္ေယာက္က္က ေလ်ာက္ထားဖူး၍ ထည့္သြင္း ေဆြးေနြးလိုက္ျခင္းပါ။ ၀ိုင္း၀န္းစဥ္းစားနိုင္ဖို့ပါ။
အတၱအလွဴ၊ မာနအလွဴ ဘာအလွဴလဲ
ေနာက္တစ္ခုျဖစ္နိုင္ေျခရိွတာက
သာသနာကို ေထာက္ပံံ့ေနၾကတဲ့ ဒကာ ဒကာမမ်ားဟာ သာသနာကို ပညာနဲ့သဒၶါ ဘက္မွ်စြာထားျပီး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္နိုင္တဲ့
စြမ္းရည္မ်ားနည္းေနတာကို ေတြ့ရတယ္။ ဒီၾကားထဲ အတၱ မာနေတြကအစြန္းထြက္ေနေတာ့ ကိုးကြယ္မွုမ်ားမွာလဲ
အစြန္းထြက္ေနတာကို ေတြ့ရတယ္။ နဲနဲေလးရွင္းျပပါရေစ။
အမ်ားစုဟာ သာသနာကို ကိုးကြယ္တဲ့ေနရာမွာ
သံဃာကို ကိုးကြယ္ျခင္းမို်းထက္ ဆရာကို ကိုးကြယ္ၾကတာမ်ားတယ္။ ''ပုဂၢိုလ္ခင္မွ တရားမင္တယ္''
''ပုဂၢိုလ္ၾကိုက္မွ တရားဆိုက္တယ္'' ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ပုဂၢိုလ္ကိုးကြယ္မွုနဲ့ သံဃာကိုး ကြယ္မွု
ေရာေထြးေနၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးဆရာေတာ္ၾကီးက ''သံဃာကို ဆရာကြယ္တယ္္'' လို့ ဆိုမိန့္ခဲ့ၾကတယ္။
လွူတဲ့တန္းတဲ့အခါ၊
သံဃိကဒါနမို်း သက္ေရာက္ေအာင္
လွူဒါန္းတတ္သူ အေရအတြက္က နည္းနည္းလာတယ္။ အတၱစြန္း၊
မာနေတြစြန္းထြက္ေနသူမ်ားဆိုရင္ ရဟန္းသံဃာမ်ားကို
ကိုးကြယ္ၾကတဲ့အခါမွာ မိမိစိတ္ထားနဲ့တူတဲ့ ရဟန္း သံဃာမို်းမွ၊
မိမိအၾကိုက္ကို မွန္သည္ျဖစ္ေစ၊
မွားသည္ျဖစ္ေစ မိမိဘက္ကလိုက္ျပီး ေျပာဆိုတတ္တဲ့ ရဟန္းသံဃာမို်းမွ လွူခ်င္၊
ဒါန္းခ်င္ၾကတာ။
သူတို့စိတ္နဲ့ ထပ္တူထပ္မွ် မက်နိုင္ေတာ့တဲ့ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားဆိုရင္ေတာ့
ဘိုင့္ဘိုင္ပဲေပါ့။ သာသနာမ်က္နွာကို ၾကည့္တတ္သူက
အေတာ္ကိုရွားလာျပီလို့ဆိုရမွာပဲ။
ဒီထဲမွာ စည္းရံုးေရးအားေကာင္းသူ၊ ေငြေၾကး ဓနအထိုက္အေလွ်ာက္
ျပည့္စံုသူျဖစ္ေနခဲ့မယ္ဆိုရင္
ကိုယ္စြမ္းျပနိုင္ဖို့ ေက်ာင္းသစ္တည္ေထာင္ေပးတာမို်းတို့၊ စည္းရံုး
ေပးတာမို်းတို့၊
တဖက္သားရဲ့ဂုဏ္သိကၡာကို ေခ်ဖ်က္တာမို်းတို့ကို စတင္ျပုလုပ္ၾကေတာ့တာ။
ဒါေၾကာင့္လဲ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အိမ္သာသာရိွတဲ့
ေက်ာင္းငယ္ေလးေတြ၊ မိွုလိုေပါက္ေနတာ။ စိတ္၀င္စားဖို့ေကာင္းတယ္။ အကို်းဆက္ အေနနဲ့ ဒီအေတြးအေခၚေတြက
ျပည္သူေတြနဲ့အတူ နိုင္ငံျခားကို ပါလာတယ္။
ဘယ္သူကိုမွ အျပစ္တင္ေနျခင္း မဟုတ္ပါ။
တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းထင္ဟပ္ေနတဲ့ ျမန္မာလူမို်းတို့ရဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို သိေစခ်င္လို့ပါ။ ဒီလိုအေတြး
အေခၚမို်းေတြရိွေနပါလွ်က္ တခို့်ျမန္မာေတြက (အေမရိကမွာရိွတဲ့ ျမန္မာေတြက) ျမန္မာေက်ာင္းေတြကို
အျခား လူမို်းမ်ား (ထိုင္း၊ ကေမၻဒီယားစသည္)ရဲ့ ေက်ာင္းၾကီးေတြနဲ့ နိွုင္းခိုင္းျပီး
ေျပာခ်င္ၾကတယ္။ ျမန္မာေတြရဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ မျပုျပင္နိုင္ေသးသမွ်ကာလပတ္လံုး ''ယွဥ္မတုနဲ့ ရွက္စရာ'' လို့သာ ဆိုလိုက္ခ်င္ပါရဲ့။
ေနာက္တစ္ခုျဖစ္နိုင္ေျခရိွေသးတာက
ဒကာ ဒကာမအမ်ားစုဟာ နာမည္ၾကီး၊ ဘုန္းၾကီး၊ အေခြ်အရံၾကီးမွ ကိုးကြယ္ခ်င္ၾကတာ၊ လွူဒါန္းခ်င္ၾကတာ။
ေဗဒင္ယၾကာမ်ားတတ္ထားရင္ ပိုျပီးေတာင္ သေဘာက်တတ္ၾကတာ။ က်မ္းဂန္မ်ားမွာ ဂုဏ္နဲ့ေက်ာ္ၾကားမွုကို
အေလးျပုျပီး ကိုးကြယ္တတ္တဲ့ဦးေရပမာဏ (ေဃာသပမာဏ) ဟာ ငါးပံု ပံုရင္ ေလးပံုရိွတယ္လို့
ေဖၚျပထားလို့ ျမန္မာတို့ ကိုးကြယ္တဲ့နည္းက စာနဲ့ေပနဲ့ညီေနတယ္လို့ပဲ ေျပာရေလမလားမသိ။
စိတ္၀င္ စားဖို့ေကာင္းတယ္။
ဒကာ ဒကာမမ်ားက ဂုဏ္ရိွမွ ကိုးကြယ္ခ်င္ၾကတာဆိုေတာ့
တစ္ခို့်ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားဟာ ဂုဏ္ရိွေရးကို သဲသဲမဲမဲ အားထုတ္ၾကေတာ့တယ္။ တစ္ခို့်ဒကာ
ဒကာမမ်ားဟာ သဒၶါသာရိွျပီး၊ ပညာကအားနည္း ေနေတာ့ ေယာက်ာ္းမွန္ရင္ ''ဦး'' တပ္လို့ရတဲ့
ဂုဏ္ပုဒ္မို်းနဲ့ အလားတူတဲ့၊ ရဟန္းေတာ္မွန္ရင္ ဘဲြ့ရဲ့ေရွ့မွာ တပ္လို့ရတဲ့ ''ဘဒၵနၱ''
ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ကို တစ္ဂုဏ္တစ္ခဲၾကီးထင္ေနၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ''ဘဒၵနၱ''ပါတယ္ဆိုရင္ပဲ
တကယ့္ဂရိတ္ၾကီး ထင္ျပီး ၾကည္ညိုလို့မဆံုး၊ အမႊန္းတင္လို့မဆံုး။
ဒီအေရးေတြးကို ျမင္ေတာ္မူတဲ့ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက
ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ''မရေသးတဲ့ တရားထူး၊ တရားျမတ္မ်ားကို မိမိမွာ ရထားျပီလို့ ၀ါၾကြားေျပာဆိုရင္
ပါရာဇိက။ ရထားတဲ့ တရားထူး၊ တရားျမတ္မ်ားကိုပင္ လူသာမေဏတို့အား ေျပာၾကားရင္ ပါစိတ္အာပတ္သင့္ေစ''
လို့ ပညတ္ေတာ္ မူခဲ့ရတာ။ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္နိုင္ဖို့ ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တာပါ။ အနာဂတ္ကို
ၾကိုတင္ျမင္ေတာ္မူတဲ့ ျမတ္စြာ ဘုရားပါ။
ကိုယ့္အက်ဳိးရွိဖို႔အတြက္
သူမ်ားကိုလွဴ
ေနာက္တစ္ခုျဖစ္နိုင္ေျခရိွေနေသးတာက
ေဟာေရး၊ ေျပာေရးက႑။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့သာသနာကို က႑နဲ့ ခဲြေျပာရင္ (၁) ပရိယတၱိသာသနာ (၂)
ပဋိပတၱိသာသနာ (၃) ပဋိေ၀ဓသာသနာ ရယ္လို့ သာသနာသံုးရပ္ရိွတယ္။ အဲဒီသာသနာေတာ္သံုးရပ္ကို
''ပ''သံုးလံုးသာသနာလို့ ဆိုၾကတယ္။ အဲဒီသာသနာကို ေထာက္ပံံ့ၾကတဲ့အခါမွာ ေဟာေရး ေျပာေရးကိုမီွျပီး
လူအမ်ားက အလွူဒါနကို ျပုၾကတယ္။ ေဟာတဲ့ပုဂၢိုလ္က ဆဠဂၤဒါနသုတၱံမို်း၊ ေ၀လာမဇာတ္ေတာ္ မ်ဳိးကို
ေဇာင္းေပးေဟာဆိုရင္ အဲဒီအခိ်န္ကစျပီး အလွူခံပုဂၢိုလ္ကို ေရြးခ်ယ္ျပီး လွူဒါန္းၾကေတာ့တယ္။
ဆဠဂၤဒါန သုတၱံမွာ ကုသိုလ္ဒါနျပုရာမွာ အကို်းမ်ားစြာရရိွနိုင္ေရးအတြက္
အလွူခံပုဂၢိုလ္ကို ေရြးခ်ယ္ျပီး လွူဒါန္းၾကရမယ္။ ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမွာ (၁) ေလာဘကင္းျပီးတဲ့ပုဂၢိုလ္
(သို့မဟုတ္) ေလာဘကင္းေအာင္ အားထုတ္ေနဆဲပုဂၢိုလ္ (၂) ေဒါသကင္းျပီးတဲ့ပုဂၢိုလ္ (သို့မဟုတ္)
ေဒါသကင္းေအာင္ အားထုတ္ေနဆဲပုဂၢိုလ္ (၃) ေမာဟကင္းျပီးတဲ့ပုဂၢိုလ္ (သို့မဟုတ္) ေမာဟကင္းေအာင္
အားထုတ္ေနဆဲပုဂၢိုလ္။ ဒီလိုပုဂၢိုလ္မို်းေတြကို လွူဒါန္းရင္ အကို်းေက်းဇူး ဘယ္ေလာက္မ်ားနိုင္သလဲဆိုရင္
သမုဒၵရာေရကို ျပည္တို့၊ ေတာင္းတို့နဲ့ ခ်င့္တြက္ျပီး ေရတြက္မျပနိုင္သလို ရရိွနိုင္တဲ့
ကုသိုလ္ကို်းကို ေရတြက္ျပလို့ မရနိုင္ဘူးတဲ့။ ဘုရားေဟာထားတဲ့တရားပါ။ ဒီလို ဘုရားေဟာေဒသနာက
ရိွထား ေလေတာ့ ကုသိုလ္ျပုရင္ အကို်းမ်ားမ်ားရခ်င္တဲ့ ပုထုဇဥ္မ်ားဟာ ကုသိုလ္ကို်းမ်ားမ်ားရဖို့
ပုဂၢိုလ္ကိုေရြးျပီး လွူေတာ့ တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာေလာကမွာ ေျပာဆိုေနၾကတာကေတာ့ ျမန္ျမန္ၾကီးပြားခ်င္ရင္
ရိပ္သာတည္ေထာင္ပါတဲ့။ စဥ္းစားနိုင္ဖို့ပါ။
ရိပ္သာျပီးရင္
စာသင္တိုက္မ်ားက ၾကီးပြားနိုင္တဲ့အခြင့္အလမ္းမွာ
ဒုတိယေနရာမွာရိွတယ္လို့ဆိုရမွာပါ။
က်မ္းဂန္မ်ားမွာ – သာသနာေတာ္သံုးရပ္မွာ ပဋိေ၀ဓသာသနာက ၾကာနဲ့တူတယ္။
ပဋိပတၱိသာသနာက ေရနဲ့တူတယ္။ ပရိယတၱိသာသနာက ကန္ေဘာင္ၾကီးနဲ့တူတယ္။
ၾကာပန္းေတြ
အျမဲလန္းနိုင္ဖို့ ေရရိွရမယ္။ ေရေတြ ကန္ၾကီးထဲမွာ အျမဲတည္ရိွနိုင္ဖို့
ေရကန္ေဘာင္ၾကီးေတြခိုင္ခံ့ရမယ္ဆိုတဲ့
က်မ္းဂန္စကား ရိွထားတယ္။ ဒီေတာ့ ေရကန္ေဘာင္ၾကီးနဲ့ တူတဲ့
ပရိယတၱိသာသနာေတာ္ၾကီးခိုင္ခံ့မွ
သာသနာသံုးရပ္စလံုး ခိုင္ခံ့မွာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ပရိယတၱိ သာသနာ ေတာ္ၾကီးခိုင္ခံ့ေအာင္
လွူဒါန္းေထာက္ပံ့ျခင္းဟာ သာသနာျပုကုသိုလ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာသိၾကေတာ့ ပရိယတၱိသာသနာကို ၾကိုးစားျပီး
ေထာက္ပံ့လာၾကတယ္။ ၀မ္းသာစရာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဂုဏ္မထယ္တဲ့စာသင္တိုက္ေတြမွာေတာ့ အေထာက္ အပံ့မ်ား နည္းပါးျမဲနည္းပါး၊ ပစၥည္းေလးပါးလဲ
ရွားပါးျမဲရွားပါးေနဆဲဆိုတာကို သတင္းစကား ပါးလိုက္ခ်င္ပါရဲ့။
အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ ပရဟိတအလွဴ
ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီးရဲ့
အနာဂတ္အေရးကို ေခတ္အျမင္နဲ့သံုးသပ္ေျပာဆိုရရင္ ရင္ေအးနိုင္စရာ
အေၾကာင္းမရိွပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
သာသနာ့အဖဲြ့အစည္းမ်ားမခိုင္မာျခင္း၊ ေက်ာင္းထိုင္၊ ေက်ာင္းပိုင္ေရြး
ခ်ယ္ရာ၌ အရည္အခ်င္းထက္
ပုဂၢိုလ္ကိုဦးစားေပးေရြးခ်ယ္ေနျခင္း၊ ေက်ာင္းၾကီး၊ ေက်ာင္းငယ္ေတြမ်ားသေလာက္
နိုင္ငံနဲ့လူမို်းရဲ့အကို်းစီးပြား၊
သာသနာေတာ္ရဲ့အကို်းစီးပြားကို လုပ္ကိုင္ေပးတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္အေရအတြက္မွာ
မ်ားသေလာက္
နည္းပါးေနေသးျခင္း၊ ေခတ္နွင့္ေလွ်ာ္ညီစြာ ပညာေရးစနစ္မ်ားကို
ျပုျပင္ေျပာင္းလဲြနိုင္မွုမရိွေသးျခင္း၊
သာသနာျပုလုပ္ငန္းမ်ား၌ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကို ေခတ္ကာလအေလွ်ာက္
ေတာင္းဆိုေနမွုမ်ားကို လ်စ္လူ်ရွု ထားၾကတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္အေရအတြက္က
မ်ားလြန္းေနေသးျခင္း-စတဲ့အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္
ရတက္မေအးနိုင္သူတို့အတြက္ ရင္ေအးနိုင္စရာမရိွပါ။
သာသနာေတာ္သံုးရပ္
ေရရွည္တည္တန့္နိုင္ရန္ ပရိယတၱိသာသနာေတာ္သည္ အေရးၾကီးေၾကာင္း ေဖၚျပျပီး ျဖစ္တယ္။ သို့ေသာ္
ထိုပရိယတၱိသာသနာနွင့္တူတဲ့ ကန္ေဘာင္ၾကီးကို စံနစ္တက် ျခံစည္းရိုးကာရံထားျခင္း (သို့မဟုတ္)
လံုျခံုေသာအေစာင့္အေရွာက္မ်ားကိုခ်ထားျခင္း-စတဲ့ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာမ်ားကို ျပုလုပ္မထားနိုင္ခဲ့ၾကရင္္
ကန္ေဘာင္ၾကီးကို ဖ်က္ဆီးလိုသူတို့က အလြယ္တကူ ခို်းေဖါက္နိုင္ျခင္း၊ ေရကန္ထဲသို့ အညစ္အေၾကးမ်ားစြန့္ျခင္း၊
အဆိတ္ခပ္ျခင္း-စသည္မ်ားကို ျပုလုပ္နိုင္၍ တိုးတက္ေနတဲ့နိုင္ငံမ်ား၊ လူ့အခြင့္အေရး အျပည့္အ၀ရိွတဲ့နိုင္ငံမ်ား၌
ေသာက္ေရ၊ သံုးေရအျဖင့္ အသံုးျပုတဲ့ ေရေလွာင္ကန္ၾကီးမ်ားကို ျခံစည္းရိုးကာရံထားျခင္း၊
အေစာင့္အေရွာက္မ်ားကို ခ်ထားျခင္မ်ား ျပုလုပ္ထားသည္ကို ေတြ့ျမင္နိုင္တယ္။
ဒီေနရာမွာ အထူးျပုေျပာျခင္းတာက ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားဟာ
ေရကန္ေဘာင္ၾကီးကိုတည္တံ့နိုင္ဖို့၊ ကန္ထဲမွာ ေရမ်ားအျမဲတန္းတည္ရိွေနဖို့နဲ့ ၾကာပန္းေလးမ်ား
အျမဲလန္းဆန္နိုင္ဖို့ကို လံုးျခံုမွုေပးနိုင္တဲ့ ျခံစည္းရိုးနွင့္တူေနေၾကာင္း သတိျပုနိုင္ၾကဖို့ပါ။
အရာရာတိုင္းဆိုသလို မဲနဲ့ဆံုးျဖတ္တဲ့ ယေန့ေခတ္ကမၻာ၏က်င့္ထံုးမ်ား၌ ျမန္မာနိုင္ငံ၌ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဦးေရးမ်ား
အလြန္အကံြ် နည္းပါးသြားခဲ့ရင္ ဦးေရမ်ားတဲ့ဘာသာ၀င္မ်ားရဲ့ သာသနာဟာ နိုင္ငံေတာ္ရဲ့ ဘာသာ၊
သာသနာျဖစ္သြားနိုင္ဆိုတာ အမို်း၊ ဘာသာ၊ သာသနာကို ျမတ္နိုးသူတိုင္း သတိရိွနိုင္ၾကဖို့ပါ။
''ေျမမို်း၍လူမို်းမေပ်ာက္၊ လူမို်မွ
လူမို်းေပ်ာက္သည္'' ဆိုတဲ့အဆိုရိွထားေသာ္လဲ ဒီေခတ္ဒီအခါ၌ ထိုအဆိုသည္ ရာနွုန္းျပည့္မွန္သည္ဟု
မဆိုနိုင္ေတာ့ပါ။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လူမို်က လူမို်းမေပ်ာက္နိုင္ပါ။ ေပ်ာက္သြားနိုင္တာက
ဘာသာ၊ သာသနာယဥ္ေက်းမွု အေမြအနွစ္မ်ားပါ။ လူမို်းဆိုတာကေတာ့ ရိွျမဲရိွေနမွာပါ။ ဥပမာ၊
မေလးရွားနိုင္ငံ၊ အင္ဒိုနီးရွားနိုင္တို့မွာ သာသနာေတာ့ ကြယ္သြားခဲ့တယ္။ မေလးလူမို်း၊
အင္ဒိုနီးရွားလူမို်းေတြကေတာ့ ရိွျမဲရိွေနဆဲပါ။
ေတြးေတာဆင္ျခင္နိုင္ဖို့ပါ။
ျမန္နိုင္ငံ၏ေခတ္သမိုင္းအတြက္
အေရးၾကီးလွတဲ့ အခန္းက႑မွာ ပါ၀င္ေနတဲ့ ပရဟိတသာသနာ (သို့မဟုတ္) ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားရဲ့
အေရးပါမွုကို ေဟာေျပာေပးသူ၊ ေရးသားေပးသူမ်ား နည္းေနသည္ကိုေတြ့ရတယ္။ အလွူရွင္မ်ား ရႈေဒါင့္မွ
ၾကည့္မည္ဆိုရင္ေတာ့ ပရဟိတေက်ာင္းမ်ားမွာ ေရာက္ရိွေနၾကတဲ့ကိုရင္မ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၊
သိကၡာ ရွင္မ်ား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကို လွူဒါန္းဖို့၊ ေပးကမ္းဖို့ ခက္ခဲေနမည္မွာ သိသာနိုင္ပါတယ္။
သို့ေသာ္ ထိုကေလးမ်ားကို ဗုဒၶဘာသာရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားက
ေစာင့္ေရွာက္ထားရင္ ထိုကေလးမ်ားဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသာ ျဖစ္လာၾက မည္မွာ ၉၉%ရာခိုင္နွုန္း
ေသခ်ာသေလာက္ရိွပါတယ္။ ထိုကေလးမ်ားရဲ့နွလံုးသားမွာ ဓမၼေစတီမ်ားတည္ထားေပးၾက မယ္ဆိုရင္
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ေစတီတစ္ဆူ၊ ေက်ာင္းသားတစ္ရာ ေစတီတစ္ရာ၊ ေက်ာင္းသား တစ္ေထာင္ ေစတီတစ္ေထာင္မို်း
တည္ေပးျခင္းကဲ့သို့ ၾကီးမားေသာကုသိုလ္ကို်းမ်ားကို ရရိွနိုင္ၾကမွာပါ။ လွူဒါန္းတဲ့ပစၥည္း
ၾကီးမားဖို့ကအဓိကလား၊ စိိတ္ေစတနာကအဓိကလားဆိုတာ သေဘာေပါက္နိုင္ဖို့ပါ။
အလွဴခံလား အလွဴလား
ကုသိုလ္ျပုရာ၌
ေက်းဇူမ်ားနိုင္ဖို့ အေလ့အထနွစ္မို်းရိွေၾကာင္းကို သိထားဖို့ပါ။ အလွူခံကို ေရြးခ်ယ္၍
ကုသိုလ္ျပုျခင္းဟာ အရိသာ၀ကတို့ရဲ့ အေလ့အထလို့ဆိုရမွာပါ။ အလွူခံကို ေရြးခ်ယ္ျခင္းမျပုပဲ
အလွူခံပုဂၢိုလ္မ်ား အဆင္ေျပမွု၊ ဆင္းရဲငတ္မြတ္မွုေဘးမွလြတ္ေျမာက္မွုကို အဓိကထားျပီး
ပရဟိတအကို်းမ်ားမွုကိုသာ ပဓာနထားျပီး၊ ကုသိုလ္ျပုျခင္းဟာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္တို့ရဲ့ အေလ့အထပါ။
ဘုရားေလာင္းေတာ္တို့ ကုသိုလ္ျပုရာမွာ အတၱဟိတ
အကို်းစီးပြားထက္ ပရဟိတအကို်းစီးပြားကို အေလးထား၍ စိတ္ၾကည္ၾကည္လင္နဲ့ ကုသိုလ္ဒါနမ်ားကို
ျပုခဲ့ၾက တာေၾကာင့္ ေလာကတြင္ အတူမရိွ၊ အတုမရိွတဲ့ ကုသိုလ္ကို်းကိုရခဲ့ျခင္းပါ။ ကုသိုလ္ဒါနျပုရာမွာ
အလွူခံပုဂၢိုလ္မ်ား အေပၚမွာထားတဲ့ ေစတနာနွင့္ အသိဉာဏ္ပညာတို့ဟာ မည္မွ်အေရးၾကီးေၾကာင္း
သိနိုင္ဖို့ပါ။ အရိယာသာ၀ကမ်ားရဲ့ ကုသိုလ္ျပုနည္း၊ ဘုရားေလာင္းမ်ားရဲ့ကုသိုလ္ျပုနည္း၊ ဒီနွစ္နည္းကို ၾကိုက္ရာေရြးခ်ယ္နိုင္ဖို့ပါ။
အမို်း၊
ဘာသာ၊ သာသနာေတာ္အတြက္ဆိုရင္ ေျပာခ်င္တာေတြကေတာ့ တစ္ပံုတစ္ပင္ၾကီးရိွေနတာ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူမဆို
ျဖစ္နိုင္ရင္ေတာ့ အေျပာေလွ်ာ့ျပီး တိုင္းကို်း၊
ျပည္ကို်း၊ သာသနာေတာ္အကို်းမ်ားဖို့ ကိုယ္လုပ္ေပးနိုင္ သေလာက္ လုပ္ေပးၾကဖို့ပါ။
ဒီေနရာမွာ
အေမရိကန္သမၼတ ဂြ်န္ အက္ဖ္
ကေနဒီက ေျပာဖူးတယ္။ ''တိုင္းျပည္က သင္အတြက္ ဘာလုပ္ျပီးျပီလဲ မေမးပါနဲ့၊
သင္က တိုင္းျပည္အတြက္
ဘာေတြ လုပ္ျပီးျပီလဲ''လို့ေမးပါတဲ့။ အတုယူနိုင္ဖို့ပါ။ အခုေတာ့
ကိုယ့္စိတ္နဲ့ သေဘာမတိုက္ဆိုင္ရင္ ေျပာခ်င္ရာေျပာတာမို်း၊
ဆဲေရးတိုင္းထြာေနတာမို်းကေတာ့
အမို်း၊ ဘာသာ၊ သာသနာေတာ္အတြက္ ဘာမွ ျဖစ္လာနိုင္မွာမဟုတ္ပါ။
တကယ္ေတာ့ အခိ်န္ေတြ၊ လုပ္အားေတြ၊ အရင္းအနီွးေတြ
မ်ားစြာစိုက္ထုတ္သြားၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၊ တိုင္းျပု၊ ျပည္ျပု ရွင္ဘုရင္မ်ား၊ တိုင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္းမ်ားရဲ့
ေမတၱာ၊ ေစတနာေတြကို နားလည္နိုင္သူတို့အတြက္ေတာ့ သူတို့ေစတနာကို တန္ဖိုးျဖတ္၍မရပါ။ သူတို့ရဲ့
အနာဂတ္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ခန္းနားလွတဲ့
ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးေတြ၊ ရိပ္သာၾကီးေတြ၊ ျမို့ျပ၊ ျပည္ရြာေတြကို တည္ေထာင္သြားၾကတယ္ကို
သတိရနိုင္ဖို့ပါ။ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားေစခ်င္တာကေတာ့ ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမ်ား၊ ရိပ္သာၾကီးမ်ား၊
ျမို့ျပျပည္ရြာမ်ားကို တည္ေဆာက္ၾကတဲ့ ပုဂၢိုလ္ေတြဟာ သူတို့ရဲ့ အတၱဟိတအကို်းအတြက္ေပေလာ၊
(သို့မဟုတ္) ေနာက္လာေနာက္သားေတြရဲ့ ပရဟိတ အကို်းအတြက္ေပေလာ။ မွ်မွ်တတစဥ္းစားနိုင္ၾကဖို့ပါ။
ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမ်ားရဲ့
ေဖါင္ဒါမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ တခို့်ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားဟာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ပံုစံနဲ့ အံ၀င္ဂြင္က်
ျဖစ္ေအာင္ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦးၾကီးမ်ားကို ၾကိုးစားတည္ေဆာက္ခဲ့ၾကေပမဲ့
ထိုေက်ာင္းၾကီးေတြေပၚမွာ တစ္နွစ္၊ နွစ္နွစ္ေလာက္သာ ေနသြားရရွာျပီး ပံ်လြန္ေတာ္မူသြားၾကရွာတာ။
တခို့်မ်ားဆို ေက်ာင္းၾကီးမျပီးခင္ ပံ်လြန္ေတာ္မူ သြားၾကတာ။ သူတို့ရဲ့ဘ႑ာေတြ၊ သူတို့ရဲ့၀တၱုေၾကးေငြေတြကို
အသံုးမျပုပဲ အထုတ္ၾကီးထုတ္ျပီး ထိုအထုတ္ကို လံုး၀မေျဖပဲ ထားခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဘာျဖစ္သြားနိုင္လဲ။
အမ်ားဆံုးျဖစ္နိုင္ ေျခရိွတာကေတာ့ ေက်ာင္းၾကီးေတြကို တည္ေဆာက္မထားခဲ့ဘူးဆိုုရင္ တစ္ဦးစ၊
နွစ္ဦးစေလာက္သာ အကို်းမ်ားနိုင္ဖြယ္ရိွျပီး၊ အမ်ားအတြက္ အကို်းရိွမယ္ မဟုတ္ပါ။ တကယ္ေတာ့
သူတို့ရဲ့ေမတၱာ၊ သူတို့ရဲ့ေစတနာေတြဟာ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ ေကာင္းစားဖို့ပါ။ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ
ခ်မ္းခ်မ္း သာသာနဲ့ေနနိုင္ပါ။
အရိုးခံသေဘာနဲ့ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေနာင္လာေနာက္သား
ေတြကို ပန္းခင္းတဲ့လမ္းေပၚမွာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ့ ေလွ်ာက္လွမ္းေစခ်င္တာဟာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမ်ားရဲ့့့
အနိွုင္းမဲ့ေမတၱာ၊ ေစတနာမ်ားလို့ဆိုရမွာပါ။
သူတို့ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ အနာဂတ္ခရီးမွာ
သူတို့တည္ ေဆာက္သြားတဲ့ ပန္းခင္းလမ္းၾကီးေတြက ျဖူးလို့။ သူတို့ရဲ့ေမတၱာ၊ သူတို့ရဲ့ေစတနာ၊
သူတို့ရဲ့ဆနၵေတြက သူတို့ရဲ့ အရိုက္အရာကို ခံယူၾကမဲ့ သူတို့ရဲ့တပည့္မ်ားအား ''မင္းတို့
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ့ ပန္းခင္းလမ္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကပါ''လို့ မွာၾကားေနတဲ့အသံကို ၾကားေရာင္ေနမိဆဲပါ။
ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္နိုင္ပါေစ။
0 comments:
Post a Comment